logo
امروز : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۱۱۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
بازرس‌کل استان زنجان خبر داد:

صدور محکومیت کیفری برای 6 متخلف در زنجان

صدور-محکومیت-کیفری-برای-6-متخلف-در-زنجان
مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری ‍محکومیت کیفری برای 6 متخلف در زنجان صادر شد گفت: امسال بازرسی کل استان زنجان به 106 سوء‌جریان ورود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سجاد ده‌ده‌جانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 1402 برای 221 فقره سوء جریان ورود کردیم و ماحصل آن 550 فقره پیشنهاد لازم‌الاجرا شده است اظهار کرد: در این اقدام ‍ برای 23 نفر محکومیت کیفری اخذ شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه عناوین اتهامی همه این موارد اختلاس، ارتشاع، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضییع اموال و وجوه دولتی، تصرف و استفاده غیرمجاز در وجوه به اموال در نظام اقتصادی بود ابراز کرد: در این راستا برای 153 مورد محکومیت اداری گرفتیم.

بازرس‌کل استان زنجان با اشاره به اقدامات اداره‌کل بازرسی استان زنجان در برخورد با تخلفات در سطح استان زنجان در سال جاری بیان کرد: امسال به 106 سوء‌جریان ورود شده که در این اقدام 268 فقره لازم‌الاجرا داشتیم که بایستی تعیین تکلیف شوند وگرنه مشمول قانون ماده هشت خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه قانون‌گذار برای این موارد جرم در نظر گرفته است افزود: امسال در این اقدام 6 نفر محکومیت کیفری گرفتند و برای 43 نفر نیز محکومیت اداری صادر شده است.

ده‌ده‌جانی در ادامه به محکومیت‌های سال 1401 نیز اشاره و ابراز کرد: محکومیت‌هایی که در این سال پیگیری شده از اخذ تعهدات کتبی گرفته تا اخراج متخلفان از دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی اخطار کتبی بدون درج در پرونده را نیز از جمله اقدامات پیگیری بازرسی کل استان در برابر تخلفات عنوان کرد و افزود: انفصال از خدمات دولتی و در برخی موارد انفصال دائم و در بعضی به صورت موقت از خدمات دولتی در این محکومیت‌ها اجرا شده است.

بازرس‌کل استان زنجان جزای نقدی، حبس و رد مال، شلاق، کسر حقوق فوق‌العاده شغل را از جمله محکومیت‌های اعمال شده برای متخلفان پرونده‌های سال 1401 عنوان کرد و گفت: در این پرونده‌ها متخلفانی نیز به ممنوعیت از انتصاب در پست‌های مدیریتی محکوم شدند.

وی به عناوین مجازاتی که برای پرونده‌های تخلفاتی سال 1403 اعمال شده اشاره و ابراز کرد: اخطار شفاهی، اخطار کتبی بدون درج در پرونده، توقیف کتبی با درج در پرونده، جزای نقدی، حبس، رد مال، کسر حقوق و فوق‌العاده شغل و ممنوعیت از انتصاب در پست‌های حساس مدیریتی از جمله مجازات‌هایی بود که برای پرونده‌های تخلفاتی صادر شده است.

ده‌ده‌جانی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی به هیچ عنوان به دنبال مچ‌گیری نیست ادامه داد: این سازمان به دنبال دستگیری بوده و طبق فرمایشات رهبر انقلاب این سازمان بایستی اتکای مسئولان باشد.

وی با تاکید براینکه سوء‌جریان‌های زیادی را مشاهد کردیم که ورود نمی‌کردیم منجر به تضییع اموال و یک اقدام غیرقانونی و آسیب به بیت‌المال می‌شد خاطرنشان کرد: طبق ماده قانونی بند «ج» ماده 11 قانونی تشکیل سازمان بازرسی هشدارهایی نیز طبق این قانون «ارائه گزارش‌های نظارتی هشدار دهنده به هنگام به مقامات مسئول جهت پیشگیری از وقوع جرم تخلف و سوء جریانات احتمالی» انجام شده است.

بازرس‌کل استان زنجان با اشاره به صدور هشدارهای سازمان بازرسی در جلوگیری از وقوع جرم در سال 1402 ابراز کرد: 98 فقره گزارش هشداری دادیم و اگر این گزارش‌های هشداری نبود برخی از مقامات مدیر و مسئول به سمت و سوی تخلف و جرم می‌رفت.

وی با بیان اینکه طبق تاکیدات قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور یکی از اقدمات اساسی ما پیشگیری از جرم و تخلف بوده است تاکید کرد: در برخی موارد به موضوعاتی ورود می‌کنیم که تضییع اتفاق افتاده یا اختلاسی صورت گرفته و یا آسیبی به بیت‌المال وارد شده و این وظیفه ذاتی اداره سازمان بازرسی است.

ده‌ده‌جانی در ادامه با تاکید بر اینکه نیت ما پیشگیری از جرائم است اظهار کرد: در سال 1402، 885 مورد شکایت به اداره کل بازرسی استان وصول شده که یک هزار و 526 اعلامیه، اطلاعیه و گزارش فساد اعلام که قسمتی از این موارد منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه جا دارد تشکر کنیم از برخی دلسوزان نظام که سوء جریان‌ها را به موقع به ما اعلام می‌کنند خاطرنشان کرد: بلافاصله با دریافت این گزارشات بازرسان استان موارد را مورد بررسی قرار داده و بعد از محرز شدن نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌کنند.

بازرس‌کل استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 411 شکایات و گزارش فساد را در سال 1402 تعیین تکلیف کردیم افزود: از این تعداد 2 هزار و 396 مورد به اتمام رسیده و 15 مورد نیز در شرایط جاری است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 1403 نیز 424 فقره شکایات به اداره کل سازمان بازرسی استان وصول شده و یک هزار و 144 فقره اطلاعیه، اعلامیه و گزارش فساد از سوی مردم به ما رسیده است ادامه داد: از مجموع آن‌ها یک هزار و 419 فقره تعیین تکلیف شده و 89 فقره نیز در شرایط جاری و در دست اقدام قرار دارد.

ده‌ده‌جانی با تاکید براینکه خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند ادامه داد: خبرنگاران در بین مردم هستند و به درد دل مردم گوش می‌دهند و مسئولان هم در راستای قانون شفافیت وظیفه دارند پاسخگوی خبرنگاران و مطالبات آن‌ها باشند.

وی تاکید کرد: اگر دستگاهی پاسخگوی خبرنگاران نباشند خبرنگاران می‌توانند با استفاده از دسترسی به اطلاعات آزاد موارد را به بازرسی استان اعلام کنند.

بازرس‌کل استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی استان زنجان با قشر خبرنگاران یک وجه مشترکی دارند که جمع‌آوری اطلاعات و پرورش دادن آن و ارائه گزارش واقع از جمله این اشتراکات است ابراز کرد: کار رسانه کار سختی بوده و مطالبه‌گری نیز یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱